Klachtenprocedure Huisartsenpraktijk Schraven
Bij huisartsenpraktijk Schraven zetten we ons in om u de best mogelijke zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat onze zorg niet aan uw verwachtingen voldoet. We horen graag van u als u niet tevreden bent, zodat we onze zorgverlening kunnen verbeteren. Uw tips en suggesties zijn altijd welkom.
Heeft u een klacht? Dit kunt u doen:
Bespreek uw klacht met uw huisarts: Het is vaak het beste om uw klacht direct met uw huisarts te bespreken, ook al kan dit moeilijk zijn. Als uw huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij de klacht niet oplossen. Vermeld bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat we voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
Klacht indienen via het klachtenformulier: U kunt uw klacht ook indienen via het onderstaande klachtenformulier. Onze klachtenfunctionaris, dhr M. Schraven, onderzoekt uw klacht en neemt binnen twee werkdagen contact met u op. U ontvangt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zes weken, een reactie per brief, telefonisch, of in een persoonlijk gesprek.
Landelijke klachten- en geschillencommissie: Als het gesprek met uw huisarts of de behandeling van uw klacht door onze praktijk niet naar tevredenheid verloopt, kunt u uw klacht indienen bij de landelijke geschillen- en klachtencommissie, Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandelt uw klacht. Voor meer informatie, zie de website www.skge.nl.
Uw feedback is waardevol voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze zorg te verbeteren. Bedankt voor uw medewerking.